Program na rozvoj pracovného tempa
MALÝ ROPRATEM
Program je určený na každodenný individuálny nácvik dieťaťa/žiaka. Cieľom nácviku je zrýchliť pracovné tempo, podporiť jeho schopnosti, oslabené oblasti a upevňovanie jeho vedomostí.
Program je určený:
- pre predškolákov a deti s odloženou školskou dochádzkou
- žiakov 1. a 2. ročníka základných škôl
Program je založený na podpore seriality (práca s postupnosťami), intermodality (prepínanie medzi jednotlivými zmyslami) a zrakového rozlišovania (tvarov, farby, množstva atď.)
Cieľom nácviku je podporiť
- schopnosti a upevňovať zručnosti dieťaťa,
- správne splnenie úloh, v čo najvyššej možnej kvalite,
- prácu so symbolmi a sebakontrolu
- plošné vnímanie
- úroveň zrakovej pamäti
- porozumenie inštrukcii a sústredenie
- organizáciu vlastnej práce
- grafomotoriku
- vizuálno-zrakovú koordináciu
Materiál obsahuje aj opakujúce úlohy, aby bolo možné zistiť, v ktorom druhu činnosti sa dieťa zlepšilo a či zrýchlilo svoju prácu.
ROPRATEM
Program na ROzvoj PRAcovného TEMpa vznikol na základe dlhoročnej praxe v pedagogicko-psychologickej poradni pri hľadaní možností ako pomôcť deťom/žiakom s pomalým pracovným tempom, ktoré ovplyvňovalo ich školské výkony. Autorkami programu sú Mgr. Iva Kopecká a Mgr. Dagmar Ženková.
Program je určený na každodenný individuálny nácvik dieťaťa/žiaka. Cieľom nácviku je zrýchliť pracovné tempo, podporiť jeho schopnosti, oslabené oblasti a upevňovanie jeho vedomostí.
Program je určený:
- pre žiakov základných škôl (3.-9. ročník)
- žiakov stredných škôl
Program rozvíja
- schopnosť rýchlejšieho a bezchybného spracovania dát
- porozumenie čítaného
- schopnosť organizácie práce
- logické myslenie
- sústredenie a pozornosť
- zrakové rozlišovanie
- zrakovú pamäť
- intermodalitu (schopnosť prepínať medzi rôznymi spôsobmi vnímania)
- serialitu (práca s postupnosťami)
- plošné vnímanie
- grafomotoriku a vizuomotorickú koordináciu
- sebakontrolu a prácu s chybou