Program na rozvoj pracovného tempa

MALÝ ROPRATEM

Program je určený na každodenný individuálny nácvik dieťaťa/žiaka. Cieľom nácviku je zrýchliť pracovné tempo, podporiť jeho schopnosti, oslabené oblasti a upevňovanie jeho vedomostí.

Program je určený:

  • pre predškolákov a deti s odloženou školskou dochádzkou
  • žiakov 1. a 2. ročníka základných škôl

Program je založený na podpore seriality (práca s postupnosťami), intermodality (prepínanie medzi jednotlivými zmyslami)  a zrakového rozlišovania (tvarov, farby, množstva atď.)  

Cieľom nácviku je podporiť 

- schopnosti a upevňovať zručnosti dieťaťa, 

- správne splnenie úloh, v čo najvyššej možnej kvalite, 

- prácu so symbolmi a sebakontrolu

- plošné vnímanie

- úroveň zrakovej pamäti

- porozumenie inštrukcii a sústredenie

- organizáciu vlastnej práce

- grafomotoriku

- vizuálno-zrakovú koordináciu

Materiál obsahuje aj opakujúce úlohy, aby bolo možné zistiť, v ktorom druhu činnosti sa dieťa zlepšilo a či zrýchlilo svoju prácu.  

ROPRATEM

Program na ROzvoj PRAcovného TEMpa vznikol na základe dlhoročnej praxe v pedagogicko-psychologickej poradni pri hľadaní možností ako pomôcť deťom/žiakom s pomalým pracovným tempom, ktoré ovplyvňovalo ich školské výkony. Autorkami programu sú Mgr. Iva Kopecká a Mgr. Dagmar Ženková.

Program je určený na každodenný individuálny nácvik dieťaťa/žiaka. Cieľom nácviku je zrýchliť pracovné tempo, podporiť jeho schopnosti, oslabené oblasti a upevňovanie jeho vedomostí.

Program je určený:

  • pre žiakov základných škôl (3.-9. ročník)
  • žiakov stredných škôl

Program rozvíja

  • schopnosť rýchlejšieho a bezchybného spracovania dát
  • porozumenie čítaného
  • schopnosť organizácie práce
  • logické myslenie
  • sústredenie a pozornosť
  • zrakové rozlišovanie
  • zrakovú pamäť
  • intermodalitu (schopnosť prepínať medzi rôznymi spôsobmi vnímania)
  • serialitu (práca s postupnosťami)
  • plošné vnímanie
  • grafomotoriku a vizuomotorickú koordináciu
  • sebakontrolu a prácu s chybou